Model: 6382
Realizacja zamówienia: 1 dni
Koszt wysyłki od: 5.90 PLN

Ramię do quadcoptera QAV250 - carbonowe ramię do drona 250 - 1 szt

Ramię - Część zamienna do ram QAV250. Wykonne z włókna weglowego ramię do ram Q-250

 

Opis:
  • Wymiary:
    • Długość: 116mm
    • Szerokość: 26/22mm
    • Grubośc płytki: 3mm  Rama mini quadcopter FPV QAV 250
  • Przeznaczone do ram QAV250 Rama Carbon QAV 250 Mini Quadcopter FPV z amortyzacją
  • Można zastosować również w innych ramach

 



Budujemy naszego pierwszego drona - relacja dla początkujących 

 

Wstęp: Jaki wybrać model, kto może budować 

Temat dronów , multicopterów lub wielowirnikowców (różne określenia) jest ostatnio bardzo modny.

Wiele osób patrząc na latające potwory z przerażającą ilością  przewodów i płytek elektronicznych patrzy z zazdrością, a zdecydowana większość „zaraża” się tematem.

Jednak sam widok i pozorny stopień skomplikowania tych maszyn ostatecznie rozwiewa ich chęć budowy własnej maszyny. 
Bardziej zawzięci widzowie postanawiają zakupić tzw. „gotowca” czyli gotowy zmontowany i ustawiony copter, który niejednokrotnie okazuje się zbyt drogi nie oferując przy tym żadnej możliwości rozbudowy.
Dla tych właśnie osób nasza firma wychodzi naprzeciw i proponuje zakup elementów, z których sami Państwo złożycie swój multicopter, bez specjalistycznej wiedzy elektronicznej i na komponentach dostępnych w naszym sklepie.
Oczywiście wiedza elektroniczna choć w minimalnym stopniu jest potrzebna, ale chodzi tu głównie o umiejętność posługiwania się lutownicą. Resztę postaramy się przybliżyć  w niniejszym materiale.
Model jaki chcemy Państwu zaproponować to hexacopter (sześć wirników) oparty na najpopularniejszej ramie czyli TAROT F550.
Wbrew pozorom wielowirnikowe to bardzo proste konstrukcyjnie modele składające dosłownie z kilku niezbędnych elementów. 
Największym atutem własnoręcznie budowanej maszyny jest  możliwość rozbudowy o dodatkowe akcesoria typu, kamery, Gibale, ,GPS, zdalny przekaz obrazu, programowane trasy przelotu, OSD lub telemetria itp. ale na razie nie będziemy sobie tym zaprzątać głowy.
Ideą tego artykułu jest przybliżenie podstaw z wiedzy na temat multicopterów oraz budowa modelu wyjściowego, który w przyszłości będzie można rozbudować o w/w akcesoria.


Budowa drona: Dobór podzespołów - jakie wybrać - zbieramy materiały  


Podstawowe elementy z których zbudowany jest każdy Copter to:
1)    Rama
2)    Silniki bezszczotkowe. W zależności od konstrukcji będziemy potrzebować 4,6,lub 8 silników
3)    Elektroniczne regulatory obrotów do silników bezszczotkowych
4)    Śmigła
5)    Kontroler (główny komputer)
6)    Akumulator zasilający oraz ładowarka Li-po
7)    Podwozie
8)    Zestaw zdalnego sterowania  (Nadajnik + odbiornik)
9)    Galanteria elektroniczna(wtyki, przewody, szybkozłącz ki, oświetlenie LED)
10)    Gimbal  (opcjonalnie)
 
Wszystkie elementy zestawu dostępne są w naszym sklepie internetowym.
 
Ad.1) Rama 
Jako ramę wybraliśmy najtańszą i najbardziej popularną ramę do quadrocoptera czyli FY-550. Potrzebna nam będzie 1 sztuka 

Rama quadcopter tarot

 

Ad. 2) Silniki bezszczotkowe
Każdy wielowirnikowiec posiada silniki tzw. prawe (CW) oraz lewe (CCW), co oznacza że połowa z nich kręci się w prawo, a połowa w lewo. Wynika z tego że musimy mieć trzy silniki prawe oraz trzy silniki lewe. W zależności od konstrukcji będziemy potrzebować 4(QUADRO) ,6 (HEXA) ,lub 8 (OCTO) silników.
Warto wiedzieć, nie powinno się stosować różnych rodzajów silników na jednym modelu 
Generalnie każdy silnik może kręcić się w dowolną stronę, czyli np. silnik prawy może pracować jako lewy pod warunkiem, że nie ma kierunkowych piast, ponieważ wtedy śmigła podczas normalnej pracy by się odkręcały a powinny się dokręcać. Do budowy naszego coptera zastosowaliśmy tanie i dobre silniki firmy EMAX  MT2216 810kV ,228W o ciągu 950g/silnik.

EMAX-MT2216-CCW potrzebne będą 3 sztuki oraz EMAX-MT2216  również 3 sztuki   Silnik EMAX MT 2216

 

Ad.3) Elektroniczne regulatory obrotów do silników bezszczotkowych

Regulatory inaczej nazywane jako ESC (ang. Elektronic Speed Controller).Są to urządzenia elektroniczne które na podstawie sygnału PWM przekazywanego z kontrolera sterują obrotami silników mulicoptera.

Podobnie jak w przypadku silników w jednym modelu powinno się stosować ten sam typ i model regulatora. Wynika to z faktu, regulatory różnych firm mają różne charakterystyki pracy, co mogło by powodować niestabilną pracę całego zespołu napędowego.

W naszej hexie wykorzystamy niedrogie , ale dobrej jakości regulatory „ABC POWER” 30A przeznaczone do multicopterów .

Mają one oprogramowanie „SimonK”, które jest odpowiednio przystosowane do pracy w multicopterach.

 ABC-Power-ESC-SimonK-30A  Będziemy potrzebowali 6 sztuk. Regulator ESC SimonK 30A

 

Ad. 4) Śmigła

Śmigło jest bardzo ważnym elementem naszego modelu, nie tylko ze względu na ważną rolę jako odgrywa czyli napęd ale chodzi przede wszystkim o zachowanie modelu w powietrzu.

Mniejsze śmigła wymagają wyższych obrotów co z kolei wiąże się ze wzrostem wibracji na modelu, co z kolei może się przełożyć na odchyły wskazań kontrolera. Większe śmigła to mniejsze obroty i mniejsze drgania oraz mniejsze zapotrzebowanie na prąd.

Powinno się zatem stosować maksymalnie duże śmigła przeznaczone dla danego modelu silnika, przy czym należy upewnić się czy dany model śmigła będzie pasował do naszej ramy. Zbyt duże śmigła mogą podczas pracy zaczepiać o siebie wzajemnie.

Śmigła możemy podzielić na nylon (elastyczne tworzywo), carbon-nylon (średnio sztywne , nylon z dodatkiem carbonu) oraz carbon (bardzo sztywne, ale też bardzo kruche)

Do naszego modelu zastosujemy śmigła pośrednie znanej firmy GEMFAN w rozmiarze 10x4,5 (10-średnica podana w calach, 4.5- to kąt ułożenia łopat.

Śmigła podobnie jak silniki dzielimy na prawe (CW) i lewe (CCW). Kierunek obrotów silnika określamy odwrotnie niż ma to miejsce w samolocie gdzie kierunek pracy określamy patrząc od tyłu do przodu modelu.

W multicopterach kierunek pracy śmigła określamy patrząc na model z góry.

Śmigla-gf-10x4-5r-10x4-5-nylon-carbon Potrzebne nam będą 3 komplety (komplet zawiera jedno prawe i jedno lewe śmigło)  Śmigła 10x4,5 1045


Ad 5.) Kontroler

 Kontroler to serce naszego modelu. To od niego głównie zależy stabilność i możliwości rozbudowy naszego multicoptera. Najpopularniejszymi kontrolerami na rynku są:

NAZA V2 – bardzo dobry i popularny kontroler oferujący bardzo duże możliwości rozbudowy. Niestety bardzo drogi

NAZA M-LITE- równie popularny jak NAZA V2 ale znacznie uproszczony i nie oferujący już takiej ilości akcesoriów, za to cena zdecydowanie niższa.

APM 2.6 – Stosunkowo nowy kontroler, oparty o świetne oprogramowani OPEN SOURCE. Zdecydowaną zaletą jest cena oraz możliwości rozbudowy oraz ilość akcesoriów  Niestety jest stosunkowo trudny do ustawienia, ale godny polecenia.

OPEN PILOT CCD – Nowość na rynku. Bardzo łatwy do ustawienia, posiada przyjazny interfejs. Na chwilę obecną zapowiada się bardzo ciekawie. Zdecydowaną zaletą jest wielkość, waga, cena oraz możliwości jakie oferuje.

HOBBY SIGLO HSM-136.  Bardzo prosty, mały i tani kontroler bez zbędnych „wodotrysków” Praktycznie nic nie trzeba w nim konfigurować. Nie posiada GPS i nie oferuje żadnych dodatkowych akcesoriów ale jest stabilny i posiada regulację czułości żyroskopów.

MULTIWII – bardzo rozbudowywany swojego czasu kontroler występujący w kilku wersjach wyposażenia. Obecnie rzadko stosowany, ale jednak cały czas funkcjonalny.

 

Ad.6) Akumulator

Do zasilania wielowirnikowców używamy ogniw (pakietów) Litowo-polimerowych. Są one bardzo wydajne prądowo , a wybór na rynku jest ogromny.

Pakiety Li-po składają się z kilku cel  (parametr „S”) i każda cela obliczana jest na 3.7 Volta. Czyli dla przykładu pakiet 3S to 3*3.7=11.1V. Oprócz liczby cel przy wyborze akumulatora bardzo istotny jest parametr „C”, który oznacza maksymalny prąd jaki akumulator może oddać do urządzenia (Ampery).

A=pojemność (podana w Amperogodzinach) x „C”

Dla przykładu pakiet 2200mAh o współczynniku „C”=25 powinien oddać prąd o wartości 2,2A*25= 55A

Przy wyborze akumulatora trzeba się kierować jego wagą oraz pojemnością. Pojemność może być jak największa niestety idzie w parze z wagą pakietu, co już nie jest takie dobre dla naszego coptera.

Do copterów typu FY550 powinien wystarczyć nam akumulator o pojemności 2600mAh i współczynniku C=25

2600mAh-3S-25C-lipol Zdjęcie poglądowe akumulatora Li-po firmy „ABC POWER”  Akumulator li-pol 3S 11.1V

Do ładowania pakietów li-po używamy TYLKO I WYŁĄCZIE ładowarek do tego przeznaczonych.

Do wyboru mamy dwa rodzaje:

Bardzo prostą do pakietów 2S,3S o ograniczonym prądzie ładowania IMAX B3. ...............  Zobacz całość

Sprawdź też te pozycje
Klienci, którzy kupili ten produkt wybrali również...