5/5
Klienci polecają!

UNO R3 CH340 Atmel ATMega328 16MHz - kompatybilny z Arduino UNO

Kod produktu: 6233
  • Oferowany UNO R3 CH340 Atmel ATMega328 16MHz to w pełni kompatybilny klon, jednego z najpopularniejszych modułów na rynku. Możliwość zastosowania w wielu projektach mikroprocesorowych. Do komunikacji z czujnikami, wyświetlaczami i urządzeniami Arduino.
28,40 zł
/ szt.
Szczegóły

UNO R3 CH340 16MHz - kompatybilny z Arduino

arduino uno 43 ch340
Oferowany UNO R3 Atmel to w pełni kompatybilny klon, jednego z najpopularniejszych modułów na rynku Arduino Uno.

Ten mikrokontroler daje ogromne możliwości zastosowania w wielu projektach mikroprocesorowych.

UNO jest idealnym rozwiązaniem dla rozpoczynających zabawę w świecie mikrokontrolerów, jak i elektroniki.

  • UNO jest wyposażony w wejścia/wyjścia cyfrowe 6 wyjść PWM oraz 6 wejść analogowych. Dodatkowo obsługuje popularne magistrale takie jak SPI czy I2C, do komunikacji z wieloma czujnikami, wyświetlaczami i innymi urządzeniami i Arduino.
  • Na płytce znajdują się również równoległe otwory wszystkich pinów dzięki czemu można w nie wlutować przewody czy też GOLDPIN-y, które dołączone są w zestawie.
  • Arduino posiada stabilizator napięcia i osobne wejście DC dzięki czemu można zasilić go napięciem z zasilacza do 12V. Takie rozwiązanie pozwala zasilić mikrokontroler w łatwy sposób i wykonywać zaprogramowane działania w dowolnym miejscu.
  • Arduino to posiada wbudowany programator CH340 do którego potrzebny jest dodatkowy sterownik, który znajduje się poniżej!

Parametry Arduino UNO R3:

Moduł w pełni zgodny z Arduino UNO, oznacza to, że może być programowany poprzez środowisko Arduino IDE z wykorzystaniem dostępnych bibliotek.

  • Moduł posiada:
    • mikrokontroler ATmega328 - układ taktowany jest sygnałem zegarowym o częstotliwości 16MHz
    • 14 cyfrowych wejść/wyjść
    • 6 kanałów PWM - np. do sterowania serwami / silnikami SG-90
    • 6 wejść analogowych - 10 bit
    • popularne interfejsy komunikacyjne
    • złącze USB (sterownik na układzie CH340)
    • gniazdo zasilające DC
    • przycisk RESET
    • wyprowadzenia służące do podłączenia programatora AVR.
  • W celu uruchomienia DFRduino, należy połączyć układ z komputerem za pomocą przewodu USB oraz wybrać w środowisku Arduino IDE płytkę Arduino Uno.
  • Moduł w większości kompatybilny z shieldami przeznaczonymi dla Duemilanowe oraz Diecimila
  • Standardowo w moduł wgrany jest program BLINK LED 13 oraz bootloader

Dane techniczne UNO R3

  • Napięcie zasilania: 7 V do 12 V wejście DC jak i pin: VIN
  • W pełni kompatybilny z Arduino Uno Rev3
  • Mikro-kontroler: ATmega328 - napięcie pracy 5V
  • Układ kontroli USB: CH340
  • Maksymalna częstotliwość zegara: 16 MHz
  • Pamięć SRAM: 2 kB
  • Pamięć Flash: 32 kB (5kB zarezerwowane dla bootloadera)
  • Pamięć EEPROM: 1 kB
  • Wejścia IN-OUT 14 w tym aż 6 PWM
  • Wydajność prądowa pojedynczego pinu 40mA
  • Ilość wejść analogowych: 6 (kanały przetwornika A/C)
  • Interfejsy szeregowe: UART, SPI, I2C
  • Zewnętrzne przerwania
  • Konektor: gniazdo USB
  • Przylutowane złącze ISP
  • Wymiary płytki: 75 x 54 x 15 mm
  • Rozstaw pinów 2.54 mm (możliwość zamontowania w płytkach stykowych)

Uwagi do konstrukcji i podłączania modułów Arduino UNO R3

  • Zasilanie:
    • Moduł można zasilać poprzez przewód USB oraz urządzenie zewnętrzne, np. zasilacz sieciowy, baterię czy akumulator. Przełączanie źródła zasilania odbywa się w sposób automatyczny. Zasilacz podłączany jest do standardowego gniazda DC. Akumulator bądź inne źródło podłącza się do pinów złącza POWER.
  • Wejścia/wyjścia
    • Posiada 14 cyfrowych wyprowadzeń wejścia/wyjścia (I/O).
    • Każdy pin pozwala na pobór prądu o maksymalnym natężeniu 40mA, co umożliwia bezpośrednie podłączenie diod LED z rezystorami oraz sterowanie innymi układami scalonymi.
    • Oprócz standardowego I/O niektóre wyprowadzenia posiadają także funkcje specjalne.
  • Programowanie: Tworzenie i instalację oprogramowania umożliwia darmowe środowisko Arduino IDE. Zaimplementowany bootloader pozwala na przesłanie programu bezpośrednio poprzez przewód USB.
    • Złącze ISCP daje możliwość podłączenia zewnętrznego programatora AVR. Szczegółowy opis można znaleźć w dokumentacji oraz tutorialu.
    • Poprzez złącze ISCP do programowania można użyć Programatora PL2303

Prezentacje wideo

Schemat płytki UNO R3

Schemat płytki UNO R3

W zestawie

  • UNO R3 CH340 Atmel ATMega328 16MHz - 1 szt
  • Wtyki kołkowe - 1 szt
  • Brak przewodu USB A/B w zestawie.
Opinie naszych klientów
Ocena:
5/5
Autor: Grzegorz, Mysłowice
Jest jak zwykle z chińskim klonem. Trochę niedokładny ale działa.
Ocena:
5/5
Autor: Marcin, Zawiercie
OK
Ocena:
5/5
Autor: Witold, Grudziądz
Świetny produkt!
Ocena:
5/5
Autor: Adrian, Uraz
Rewelacyjna alternatywa dla oryginału.
Ocena:
5/5
Autor: Arkadiusz, Witanowice
UNO R3 CH340 Atmel ATMega328 16MHz - kompatybilny z Arduino UNO
Arduino posiada nie tylko gniazda kołkowe, ale i piny goldpin, co jest na plus.
Ocena:
5/5
Autor: Grzegorz, Fajsławice
Bardzo dobra płytka szybko łączy się z komputerem.
Ocena:
5/5
Autor: Wiktor, Kęty
Działa jak oryginał.
5/5
Najczęstsze pytania naszych klientów

Witam. 

Jeżeli Arduino Web Editor działa z Arduino jako portem COM to i owszem :) To jest kolon z innym programatorem, jednak ten również jest widziany jako port szeregowy COM i działają ze zwykłym Arduino IDE to i z tym muszą współpracować :) 

Witam. 

Klon posiada taki sam mikrokontroler czyli atmega328p więc tutaj jest wszystko kompatybilne, programator został zmieniony na zwykły konwerter UART CH340 (oryginał to mikrokontroler mega16u2) nie ma możliwości jego programowania i nie ma tej możliwości. 

Nie znalazłeś odpowiedzi? Skorzystaj z pomocy naszego EKSPERTA

Zadaj pytanie

Porady ABC-RC

2020-01-10

Podstawy podstaw, czyli co to jest Arduino i z czym to się je

Podstawy podstaw, czyli co to jest Arduino i z czym to się je
Myślałeś kiedyś o budowie robota, systemu inteligentnego domu, czy też stacji meteorologicznej? Jeśli nie jesteś doświadczonym elektronikiem. Oraz programistą w jednym Arduino będzie dla Ciebie idealną platformą, prostota działania całego środowiska.
2020-01-10

Wychodzimy poza płytkę, czyli pierwsze peryferia i jak je podłączyć

Wychodzimy poza płytkę, czyli pierwsze peryferia i jak je podłączyć

W poprzednim artykule nauczyliśmy się budowy samej płytki, poruszania się po środowisku i wgraliśmy na Arduino pierwszy program. Dzisiaj przejdziemy do części trochę bardziej zaawansowanej, czyli do pisania programów i podłączenia zewnętrznych elementów. Dzięki wiedzy z tej części będziemy potrafili podłączyć podstawowe zewnętrzne elementy elektroniczne oraz sterować nimi.

2020-01-10

Uspołeczniamy Arduino, czyli o czujnikach i komunikacji słów kilka

Uspołeczniamy Arduino, czyli o czujnikach i komunikacji słów kilka
Gdy wiemy już jak zasilić diody, oraz jak napisać program, który będzie reagował na stan przycisków, warto teraz zainteresować się czujnikami. Dzięki wiedzy z tego artykułu będziemy w stanie podłączyć podstawowe sensory do Arduino. Wyniki wyświetlać na bieżąco na naszym monitorze.
2019-10-01

Matryca LED sterowana klawiaturą membranową

Matryca LED sterowana klawiaturą membranową
Cześć,
To mój drugi projekt dotyczący matryc LED, tym razem wyświetlany tekst będziemy wprowadzać za pomocą klawiatury membranowej. W dużej części korzystamy tutaj z programu z poprzedniego wpisu na temat Matrycy LED z przesuwającym, wcześniej ustawionym tekstem.
2019-07-23

Tracker słońca do paneli fotowoltaicznych - budowa - zasada działania - DIY - ogniwa słoneczne

Tracker słońca do paneli fotowoltaicznych - budowa - zasada działania - DIY - ogniwa słoneczne
Krótki projekt urządzenia, które zwiększa produkcję energii elektrycznej z paneli fotowoltaicznych - PV. Układ składa się ze sterownika którym jest Arduino UNO, część mechaniczna to gimbal i ostatni układ to zestaw paneli słonecznych połączonych w różnych konfiguracjach: szeregowo, równolegle i mieszane.
2019-07-02

Kurs Arduino lekcja nr. 2

Kurs Arduino lekcja nr. 2
Wychodzimy poza płytkę, czyli pierwsze peryferia i jak je podłączyć.
2019-03-31

Licznik w mikrokontrolerze

Licznik w mikrokontrolerze
Zastanawiasz się jak zaprogramować licznik w mikrokontrolerze, aby wykonywać czynności sekwencyjnie? Zobacz nasz kod wraz z komentarzem.
2019-03-30

STM32F103 w środowisku Arduino IDE

STM32F103 w środowisku Arduino IDE
Witam wszystkich zainteresowanych programowaniem procesorów STM w środowisku Arduino IDE. Zapytacie pewnie dlaczego STM skoro Jest Arduino Uno / Mega? Otóż mikrokontrolery te są 8 bit-owe co wpływa na całość wykonywanego programu, a więc przy większych projektach ich prędkość i moc obliczeniowa może być nie wystarczająca.
2019-03-28

Przycisk "tact switch"

Przycisk "tact switch"
"Tact switch'e" są bardzo popularnym elementem używanym w wielu układach elektronicznych.
2018-12-14

Stacja jakości powietrza, pomiar PM10 , PM2,5. Projekt i wykonanie krok po kroku - dla każdego!

Stacja jakości powietrza, pomiar PM10 , PM2,5. Projekt i wykonanie krok po kroku - dla każdego!
Myślisz, że masz czyste (nie toksyczne) powietrze w mieszkaniu, lub domu? Lubisz spędzać czas na świeżym powietrzu? Uprawiać sport? Biegać? Może Twoje pociechy lubią zabawy w ogrodzie, czy na placu zabaw, lecz nie wiesz czy to będzie dobre dla Ciebie i Twoich bliskich?
2018-12-02

Tutorial GSM Neoway M590 / M590E kompendium wiedzy

Tutorial GSM Neoway M590 / M590E kompendium wiedzy
Tutorial czyli wszystko co musisz wiedzieć o module, a także jego uruchomienie krok po kroku. W tym artykule znajdziesz wszystko co musisz wiedzieć jak podłączyć modem pod mikrokntroler, czy też komputer, jak dobrać zasilanie, jak włączać i wyłączać moduł
2018-11-16

Tutorial GSM NEOWAY M590E kompendium wiedzy, lektura obowiązkowa dla posiadaczy i przyszłych nabywców!

Tutorial GSM NEOWAY M590E kompendium wiedzy, lektura obowiązkowa dla posiadaczy i przyszłych nabywców!
Witam w II części artykułu poświęconemu modułowi GSM neoway m590e. Jeżeli jesteś ciekaw jak on działa to tu znajdziesz dokładne opisy, zdjęcia a nawet filmy. Zajmiemy się logowaniem do sieci GSM, wyborem operatora a także dzwonieniem i wysyłaniem sms-ów.
Zamknij
Pliki do pobrania
pixelpixelpixelpixel