FAQ - Najczęstsze Pytania i Odpowiedzi

FAQ (ang. Frequently Asked Questions) – zbiory często zadawanych pytań i odpowiedzi na nie, mające na celu udzielenie danemu użytkownikowi serwisu internetowego pomocy bez konieczności angażowania do tego jakichkolwiek osób.

 

 FAQ

 Kiedy otrzymam towar po złożeniu zamówienia?

 Czas dostawy towaru jest wyświetlony na karcie opisowej towaru. Dokładny czas dostawy wszystkich zamówionych towarów można znaleźć także w koszyku. Czas realizacji zamówienia jest zależny od wielu czynników. Większość towarów jest dostarczanych do klienta w ciągu 24 godzin. Posiadamy również produkty, które musimy sprowadzić do magazynu głównego przed wysłaniem. W takim przypadku czas ten może wydłużyć się do 3-4 dni. 

 Czy mogę anulować zamówienie bądź zmienić jego zawartość?

Tak, zamówienie może być anulowane jeśli nie posiada statusu "Wysłane". Aby anulować zamówienie należy wysłać do nas wiadomość e-mail bądź zadzwonić. Dane kontaktowe znajdziesz w zakładce kontakt.

Jeśli chcesz zmienić zawartość zamówienia, ilości itd. to również jest to możliwe w przypadku gdy przesyłka nie posiada statusu "Wysłane". W takim przypadku również prosimy o kontakt telefoniczny. 

Czy jest możliwość wystawienia faktury VAT?

Tak. W tym celu należy zaznaczyć pole "Firma" przy składaniu zamówienia i wypełnić wszystkie dane niezbędne do wystawienia faktury. 

 Czy towar zostanie wysłany tego samego dnia?

W 90% przypadków, każde opłacone zamówienie bądź za pobraniem jest wysyłane jeszcze tego samego dnia (jeśli jest złożone do godziny 12:00). Więcej informacji na ten temat znajdziesz tutaj.

Czy można odebrać zamówienie osobiście? 

Istnieje taka możliwość. Wystarczy zaznaczyć pole "odbiór osobisty" podczas składania zamówienia. Otrzymasz od nas wiadomość e-mail gdy będzie gotowe do odbioru.

 Czy jest możliwość złożenia zamówienia telefonicznie?

W związku z wprowadzeniem RODO, nie ma możliwości telefonicznego złożenia zamówienia. Dodatkowo nie posiadamy żadnego potwierdzenia że złożyłeś u nas zamówienie. Jeśli masz problem ze złożeniem zamówienia to prosimy o kontakt telefoniczny, podczas rozmowy postaramy się przeprowadzić Cię przez wszystkie kroki rejestracji i złożenia zamówienia. Wszystkie dane kontaktowe znajdziesz w zakładce kontakt.

Złożyłem 2 osobne zamówienia, czy zostaną one wysłane jedną paczką?

Aby połączyć zamówienia, najlepiej wybrać opcję "dodaj do zamówienia" przy składaniu następnych. Jeśli jednak złożyłeś 2 osobne zamówienia to skontaktuj się z nami telefonicznie a połączymy je. 

Jeśli od złożenia 1 zamówienia minął dłuższy okres czasu i zamówienia posiadają status "spakowane" to mogą wystąpić problemy z połączeniem zamówień oraz korektą już wystawionych dokumentów. 

Chcę zwrócić towar. W jaki sposób mogę to zrobić?

Wszystkie zamówione produkty można do nas odesłać w terminie do 14 dni od złożenia zamówienia bez podania uzasadnienia. Pieniądze za towar zwrócimy na konto. W przypadku niezgodności, problemów z towarem zawsze prosimy o kontakt telefoniczny bądź mailowy. Niektóre przypadki da się rozwiązać bez odsyłania do nas towaru. 

Nie przyjmujemy przesyłek pobraniowych! zwrot za towar wysyłamy na konto bankowe. 

 Moje zamówienie otrzymało status "wstrzymane", co to oznacza?

Prawdopodobną przyczyną wstrzymania zamówienia przez system jest dopisanie tekstu w uwagach przy zamówieniu. Powoduje to, że zamówienie musi przejść ręczną weryfikację co może wydłużyć czas przygotowania zamówienia.

Innymi powodami, które mogły spowodować jego wstrzymanie to: łączenie zamówień, wydzielanie, różne formy dokumentów itp. Pracownicy naszego sklepu muszą wstrzymać takie zamówienia aby nie doszło do automatycznego generowania dokumentów kurierskich, faktur czy też paragonów.

System wstrzymuje również realizację zamówienia w przypadku niewłaściwych danych do wysyłki (KOD pocztowy, NIP lub nr telefonu). Brak lub niewłaściwe dane uniemożliwiają dalsze działanie systemu. Prosimy o sprawdzenie poprawności wpisanych danych do wysyłki.

Na tym etapie (status wstrzymane) można dowolnie edytować własne zamówienie z poziomu Klienta (po zalogowaniu) - można dopisać lub usunąć dowolne pozycje jak również zmienić sposób wysyłki). Obsługa sklepu będzie się z Państwem kontaktować w tej sprawie jeśli zajdzie taka potrzeba.

 Jak często uzupełniacie zapasy towarów? 

Czas pojawienia się towarów na sklepie jest uzależniony od wielu czynników jak braki u producenta, długi czas dostawy, odprawy celne itd. Jeśli towar jest zamówiony i znamy jego przybliżony czas dostawy to pojawia się on na karcie produktu zaraz obok ceny towaru. 

 Czy muszę się rejestrować aby złożyć zamówienie?

Istnieje możliwość złożenia zamówienia bez zakładania konta. Warto jednak założyć konto aby mieć dostęp do bonów, rabatów, promocji itd. Założone konto usprawnia również proces ewentualnej reklamacji.

Jakie korzyści wiążą się z założeniem konta w sklepie ABC-RC.PL? 

Zarejestrowany klient ma możliwość:

  • Sprawdzania historii swoich zakupów,
  • korzystania ze schowka do przechowywania interesujących go produktów,
  • dane do wysyłki są automatycznie zapisywane i nie ma potrzeby ich wpisywać przy składaniu kolejnych zamówień,
  • przechowywania produktów w koszyku do momentu złożenia na nie zamówienia bądź usunięcia,
  • otrzymywania i wykorzystywania rabatów na produkty,
  • zdobywania punktów lojalnościowych.

Czy faktura może być wystawiona na inny adres niż do wysyłki? 

 Tak, wystarczy zaznaczyć pole "adres faktury inny niż dostawy" i uzupełnić pola potrzebne do wystawienia przez nas faktury. 

 Czy poszczególne produkty z zamówienia mogą być umieszczone na więcej niż jednej fakturze? 

Istnieje taka możliwość. Prosimy poinformować nas o tym za pomocą formularza "uwagi" podczas składania zamówienia bądź skontaktować się z nami telefonicznie. 

Jakie są koszty dostawy?

Koszty dostawy są zależne od gabarytów paczki, jej wagi oraz wybranego sposobu dostawy. Po dodaniu produktów do koszyka zostają one podliczone i wyświetlany jest końcowy koszt. 

 Jak mogę zapłacić za złożone zamówienie?

Złożone zamówienie możesz opłacić na 4 sposoby:

  • Przedpłata - Przelew na konto bankowe
  • Przedpłata - Płatności PayU (błyskawiczne opłacenie zamówienia z obsługą kart kredytowych)
  • Pobranie - bezpośrednio przy odbiorze paczkiu kuriera / listonosza
  • Na raty - podpisując umowę z Mbank 

Jak opisać przelew w przypadku płatności przelewem na konto bankowe? 

Tytuł przelewu powinien zawierać numer zamówienia, opcjonalnie nazwisko osoby zamawiającej. Nie ma potrzeby wypisywania wszystkich zamówionych produktów. 

Czy mogę zapłacić za towar dopiero po odebraniu go?

Istnieje taka możliwość, lecz jest jedynie dostępna tylko dla klientów prowadzących działalność gospodarczą i posiadających w naszym sklepie tzw. limit kredytowy. Jeśli chcesz uzyskać taki status to prosimy o kontakt telefoniczny i dostarczenie dokumentacji potwierdzającej prowadzenie działalności gospodarczej. Po sprawdzeniu historii firmy w Krajowym Rejestrze Dłużników podejmiemy decyzję.

 Jaka jest minimalna wartość zamówienia?

Nie mamy ustalonej minimalnej wartości.

Jak mogę sprawdzić czy towar jest dostępny w sklepie?

Stany magazynowe są aktualizowane na bieżąco i ilości podane na kartach produktów odpowiadają rzeczywistemu stanowi magazynowemu.

 Czy istnieje możliwość zamówienia produktów spoza oferty?

Tak, więcej informacji znajduje się tutaj (kliknij w link).

 Dlaczego nie mogę otwierać plików PDF typu dokumenty, instrukcje, datasheet?

W przypadku korzystania z przeglądarki Google Chrome może wystąpić taki błąd. Można go rozwiązać poprzez zmianę ustawień przeglądarki. Więcej informacji na ten temat znajduje się na oficjalnej stronie pomocy Google Chrome tutaj.

WAŻNE INFORMACJE DLA PRZESYŁEK KURIERSKICH

➤ Co zrobić żeby paczka dotarła bez problemów?

  • Upewnij się że adres jest prawidłowo podany i pod którym będzie dostępna osoba która będzie mogła odebrać paczkę. Jeśli w ciągu dnia nie ma kto odebrać paczki w domu to warto pomyśleć o tym aby nadać ją do miejsca pracy.
  • Miejsce gdzie paczka ma być dostarczona powinno mieć drogę dojazdową w postaci asfaltu, drogi utwardzonej. Drogi, które dostępne są tylko i wyłącznie dla samochodów terenowych czy też zamknięte ośrodki czy osiedla mogą uniemożliwić dostarczenie paczki przez kuriera. W takiej sytuacji kurier może poprosić Cię o podjechanie lub wyjście do najbliższego miejsca do którego może dojechać
  • Jeśli oczekujesz na paczkę to podaj aktywny numer telefonu pod który kurier będzie mógł zadzwonić w przypadku gdy wystąpi problem z dostarczeniem paczki
  • W przypadku paczki pobraniowej warto przygotować odliczoną sumę pieniędzy.

Czy mogę dowiedzieć się gdzie jest moja paczka?

Każda paczka otrzymuje swój numer śledzenia. W e-mailu potwierdzającym zamówienie otrzymasz od nas link do śledzenia przesyłki. Pomoże Ci on zlokalizować jej aktualne położenie. Większość firm kurierskich wysyła również wiadomość SMS w dniu dostarczenia paczki wraz z numerem telefonu do kuriera.

➤ Doręczanie paczek przez kurierów

  • Paczkę powinno odbierać się "w drzwiach" czy też poza budynkiem. Kurier nie powinien wchodzić do mieszkania i innych pomieszczeń prywatnych ze względów praktyczności, bezpieczeństwa i prywatności. 
  • W sytuacji gdy kurier nie zastanie Cię w domu:
    • W skrzynce bądź w drzwiach powinieneś znaleźć informację o nieudanym dostarczeniu paczki w postaci awizo. Widniejący na nim numer TrackID pozwala na uzyskanie informacji na stronie GLS - Track & Trace
    • Paczka może zostać pozostawiona na przykład u sąsiada, jednak musi być to potwierdzone przez Ciebie za pomocą rozmowy telefonicznej z kurierem. Bez Twojej zgody kurier nie ma do tego prawa.
    • Standardowa paczka bez usług dodatkowych (jak np. pobranie) może być doręczona do punktu Parcel Shop umiejscowionym w pobliżu adresu dostawy, gdzie będziesz mógł odebrać ją samodzielnie
    • Gdy kurier 2-krotnie nie zastanie Cię w domu to paczka trafi do filii GLS, gdzie będzie możliwy jej odbiór przez 10 dni. Po tym terminie paczka wróci do nadawcy. W ostatecznych przypadkach możliwe jest dostarczenie paczki po raz trzeci. Jednak wymaga to kontaktu z nadawcą paczki aby zainicjował trzecią próbę  dostarczenia w GLS.

➤ Pora doręczenia paczki przez kuriera

  • Paczka wysłana przez nadawce doręczana jest zazwyczaj w kolejnym dniu roboczym lub w sobotę (jeśli odbiorca wyraził taką prośbę - co wiąże się z dodatkowymi opłatami ze strony odbiorcy paczki).
  • Jeśli paczka nie ma wykupionej dodatkowej usługi doręczenia 10:00-Service lub 12:00-Service to pora doręczenia będzie zależna od trasy jaką musi obrać kurier aby w jak najbardziej optymalny sposób dostarczyć wszystkie paczki danego dnia. Dlatego właśnie kurier może pojawić się u Ciebie w różnych godzinach i nie ma możliwości wyboru pory doręczenia. 

Czy kurier skontaktuje się ze mną w momencie dostarczania paczki?

Nie ma on takiego obowiązku jednak zazwyczaj to robi. Jeśli zależy Ci na tym aby zadzwonił to warto wpisać taką informację w uwagach podczas realizacji zamówienia. 

Chcę sprawdzić zawartość paczki

  • Gdy podpiszesz potwierdzenie doręczenia na skanerze kuriera to masz prawo do otwarcia paczki w jego obecności
  • Kurier nie wyrazi zgody na otwarcie paczki przed podpisem potwierdzenia odbioru i opłaceniem pobrania (jeśli jest wybrana opcja opłaty przy dostarczeniu)
  • Kurier może spisać protokół szkody, który jest podstawą do złożenia reklamacji w przypadku uszkodzenia paczki i elementów w niej zawartych w czasie dostarczania paczki. 

➤ Paczka dotarła do mnie uszkodzona - co mogę zrobić?

Takie sytuacje zdarzają się niezwykle rzadko jednak w przypadku uszkodzonej paczki:

  • W zależności od wielkości, poziomu uszkodzenia podejmij decyzję o tym czy przyjąć paczkę czy nie
  • Poproś kuriera o sporządzenie protokołu szkody
  • Poinformuj nas o powstałej szkodzie - rozwiążemy sprawę indywidualnie

➤ Czy jest możliwa zmiana adresu doręczenia paczki?

Jeśli paczka od nas nie została jeszcze przekazana kurierowi i nie ma statusu "wysłane" to skontaktuj się z nami telefonicznie. Zmienimy adres dostawy. W przypadku gdy paczka posiada już status wysłane i została przekazana kurierowi i chcesz zmienić jej adres dostawy to również skontaktuj się z nami. Przekażemy odpowiedni adres firmie kurierskiej. W takiej sytuacji jednak może wystąpić opóźnienie w dostawie od 1 do 2 dni roboczych. 

Podziel się swoim komentarzem z innymi
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixel