Mini skrzydełko RC z EPP 500mm – Budowa

2018-05-02
Mini skrzydełko RC z EPP 500mm  – Budowa

Mini skrzydełko RC – Budowa

Coś bardzo szybkiego i taniego do polatania

Spodobały mi się ostatnio małe modele RC (nie micro) i przeglądając Youtube, znalazłem takie oto filmiki:





I doszedłem do wniosku, że muszę ten model mieć ten model. Jest to model niemieckiej firmy Jomari www.Jomari.de

A oto i co dostałem:

 

Mini-skrzydełko-RC-Budowa-1

 

Kilka wyciętych elementów z EPP + wzmocnienia węglowe

Parametry modelu: 

    • Rozpiętość 50cm
    • Waga 95g
    • Zalecany osprzęt:
    • Silnik max 17g 13W
    • Regulator 12A
    • Serwa 2x4,3g
    • Śmigło 5x3
    • Akumulator 7,2V 350mAh do 11,1V 450mAh


A teraz troche pracy i powinna byc niezła zabawa.  Przede wszystkim chcę aby model był szybki, muszę szukać małego lekkiego silnika.
Wycięte miejsce w kadłubie na odbiorniki i regulator

Mini-skrzydełko-RC-Budowa-2

Tutaj cały zestaw napędowy
Co ciekawe ten 9-gramowy silniczek potrafi pobrać nawet 10A przy zasilaniu 14,8 V (tylko na krótko) to jest 140W
Sprawdzałem jak na takie maleństwo nieźle sobie radzi i ta prędkość 3500 obr/volt.

 

Mini-skrzydełko-RC-Budowa-3

Tutaj wklejone skrzydło z kadłubem

Mini-skrzydełko-RC-Budowa-4

A tu jak jest zrobiony popychacz do lotek (koszulka termokurczliwa na dźwignie serwa i kawałki węgla na koszulce)

Mini-skrzydełko-RC-Budowa-5

Dziś znalazłem trochę czasu dla skrzydełka.  Był to praktycznie montaż wyposażenia.

Okleiłem spód modelu taśmą klejącą, raz, żeby wzmocnić powycinany kadłub, dwa, aby zrobić proste zamknięcie akumulatora i elektroniki.

A to efekty upakowania osprzętu w kadłubie.


 

Mini-skrzydełko-RC-Budowa-6
Mini-skrzydełko-RC-Budowa-7


Tutaj klapka z kawałka balsy, zamykająca złącza akumulatora

Mini-skrzydełko-RC-Budowa-8

A tutaj model już gotowy do lotu.

Mini-skrzydełko-RC-Budowa-9

Waga modelu gotowego do lotu wyszła 133g (masa wg producenta 95g), a to dlatego, że dałem dużo większy akumulator 7,4V 850mAh (producent 450mAh). 
Właśnie wróciłem z oblotu skrzydełka (dopiero teraz zrobiła się rozsądna pogoda). Słuchajcie modelik lata rewelacyjnie, wyrzut i do poprawnego lotu wystarczyło dać dwa kliknięcia trymerem lotek. Przed lotem lotki odchyliłem do góry o 4 mm. Wylatałem 12min
Prędkość niezła, ale można by szybciej, silnik ma niezłą moc jak na taki modelik.  Lata bardzo przewidywalnie i bardzo łatwo się prowadzi, przy 1/3 gazu lata wolno i ładnie szybuje. Lądowanie żaden problem. Jak ktoś chciałby modelik do "małego" poszalenia to polecam.
Modelik polecam naprawdę, warto taki robić. Jeżeli ktoś by chciał, to mogę zeskanować rysunek poglądowy modelu (nie jest to plan, ale są wymiary)

Przedstawiam mały filmik z lotu skrzydełkiem Upgrade Mini.



Oraz filmik z dziś - trochę lotów koszących nad ziemią i atak na operatora kamery

https://youtu.be/A8VN6Wsop5Y



Aby dodać mu jeszcze "powera" decyduje się na montaż pakietu 3-celowego.
Dziś sprawdzaliśmy silnik, ma niezłą moc, potrafił ciągnąć w górę cały model ze swoim pakietem 7,4V 850mAh i doczepionym pakietem 11,1 V 1200mAh.
Tylko po kilkunastu sekundach był bardzo gorący (chyba za duże śmigło).
Sprawdzaliśmy obroty i na 11,1 V posiadał na śmigle 5 × 4,3 13500obr to by dawało tylko 1300kV a silnik ma 3500kV

Dziś przy okazji pomiaru prędkości dla Marcina sprawdziłem prędkość mojego skrzydełka i średnio wychodziło prawie 140 km/h.

Tutaj wynik z programu VSpectrum

Vspectrum

 

 
Pokaż więcej wpisów z Maj 2018
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixel