Model ESA - JAK-3 - budujemy model z pełnym kadłubem z EPP

2018-09-11
Model ESA - JAK-3 - budujemy model z pełnym kadłubem z EPP

Opis budowy modelu JAK-3 ESA na przykładzie modelu firmy LM-model. (tak samo można wykonać przedstawione w sklepie modele ESA )

Jest to pełno kadłubowy model, o rozpietości 850mm , dł 740mm wykonany z EPP. 
W komplecie dostajemy 
- pełny malowany kadłub 
- malowane skrzydła z wklejonym wzmocnieniem (nie sklejone) 
- malowany statecznik poziomy i pionowy 
- elementy kabiny i osłon z EPP (malowane) 
- drobne elementy do montażu 

Trochę wyblakłe kolory 


kadłub ma grubość 60mm 


tutaj po sklejeniu skrzydeł, następuje pierwsza przymiarka do wyglądu całości 


Po wycięciu wnętrza kadłuba oraz wycięciu otworu w skrzydłach na serwo, następuje sprawdzenie czy pasuje i jest wystarczająco miejsca. Kadłub z racji swojej grubości nie wymaga wzmocnień z prętów węglowych. Po spasowaniu wszystkich elementów wnętrza, dokleję wcześniej wycięte elementy kadłuba. 


Zdjęcie mocowania serwa steru wysokości. Wydłubane wnętrze i wpasowane na wcisk serwo. Długą wykałaczką zrobiony został otwór w kadłubie do statecznika poziomego celem włożenia bowdena 
W modelu tym całość wyposażenia można schować do kadłuba, przez co będzie on bardziej realistyczny, a dalej pozostanie modelem ESA dosyć odpornym na urazy. 


Tutaj już z przyklejonymi statecznikami, została wklejona dźwignia łącząca lotki statecznika poziomego (dość ciężka z drutu 2mm), statecznik poziomy oryginalnie posiadał wklejone wzmocnienie wzdłużne. Lotki statecznika chodzą bardzo blisko statecznika pionowego, boję się że mogą w czasie lotu zahaczać (coś muszę z tym zrobić) 

Zastanawiam sie tylko jak najlepiej wmontować silnik aby miał dobrą wentylacjie i aby był nie widoczny. Mam zamiar założyć śmigło z kołpakiem.

 

Dziś przyszedł czas na skończenie modelu Jak-3.

Praca była łatwa i bezproblemowa, wykorzystałem napęd z regulatorem z modelu Spitfire z GWSa (był po małej kraksie), od niego też jest kołpak.

Silnik typowy dzwonek i regulator ESC 20A

A tak wyglądają efekty pracy. 


 

Zamontowany odbiornik i model gotowy

Pokaż więcej wpisów z Wrzesień 2018
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixel