Model JAK-3 do lotów ESA z EPP

2019-09-22
Model JAK-3 do lotów ESA z EPP

Model JAK-3 do lotów ESA z EPP

W tym artykule złożymy model JAK 3 do lotów ESA z materiału EPP. Model został zakupiony bezpośrednio u producentahttp://www.lm-model.cz Nie jest on tani, lecz zależało nam na modelu z pełnym kadłubem.

Jest to pełno kadłubowy model, o rozpiętości 850 mm, długości 740 mm wykonany z EPP.
W komplecie dostajemy:
- pełny malowany kadłub
- malowane skrzydła ze wklejonym wzmocnieniem (niesklejone)
- malowany statecznik poziomy i pionowy
- elementy kabiny i osłon z EPP (malowane)
- drobne elementy do montażu

Budujemy pełno kadłubowy model ESA

Kolory są trochę wyblakłe, jednak ogólnie wygląda dobrze

Budujemy pełno kadłubowy model ESA 2

Kadłub ma grubość 60 mm

Budujemy pełno kadłubowy model ESA 3

Tutaj po sklejeniu skrzydeł, następuje pierwsza przymiarka do wyglądu całości

Budujemy pełno kadłubowy model ESA 4

Po wycięciu wnętrza kadłuba oraz wycięciu otworu w skrzydłach na serwo następuje sprawdzenie, czy pasuje i jest wystarczająco miejsca. Kadłub z racji swojej grubości nie wymaga wzmocnień z prętów węglowych. Po spasowaniu wszystkich elementów wnętrza dokleję wcześniej wycięte elementy kadłuba.

Budujemy pełno kadłubowy model ESA 5

Zdjęcie mocowania serwa steru wysokości. Wydłubane wnętrze i wpasowane na wcisk serwo. Długą wykałaczką zrobiony został otwór w kadłubie do statecznika poziomego celem włożenia bowdena
W modelu tym całość wyposażenia można schować do kadłuba, przez co będzie on bardziej realistyczny, a dalej pozostanie modelem ESA dosyć odpornym na urazy.

Budujemy pełno kadłubowy model ESA 6

Tutaj już z przyklejonymi statecznikami, została wklejona dźwignia łącząca lotki statecznika poziomego (dość ciężka z drutu 2 mm), statecznik poziomy oryginalnie posiadał wklejone wzmocnienie wzdłużne. Lotki statecznika chodzą bardzo blisko statecznika pionowego, boję się, że mogą w czasie lotu zahaczać (coś muszę z tym zrobić)

Zastanawiam się tylko jak najlepiej wmontować silnik, aby miał dobrą wentylację i aby był niewidoczny. Mam zamiar założyć śmigło z kołpakiem. Silnik jeszcze nie wiem jaki.
Myślę, czy nie założyć lżejszy pakiet i słabszy silnik, czy dopakować mocy i zrobić ciężki model

Dziś przyszedł czas na skończenie modelu Jak-3.

Praca była łatwa i bezproblemowa, napęd z regulatorem z modelu Spitfire z GWSa (był po małej kraksie), od niego też jest kołpak.

A tak wyglądają efekty pracy.

Budujemy pełno kadłubowy model ESA 7Budujemy pełno kadłubowy model ESA 8Budujemy pełno kadłubowy model ESA 9Budujemy pełno kadłubowy model ESA 10
Pokaż więcej wpisów z Wrzesień 2019
Podziel się swoim komentarzem z innymi

Dbamy o Twoją prywatność

Nasz Sklep wraz z Zaufanymi Partnerami przetwarza Twoje dane osobowe zbierane w Internecie np. IP Twojego urządzenia oraz informacje zapisywane za pomocą technologii służących do ich śledzenia i przechowywania, takich jak pliki cookies, sygnalizatory www lub innych podobnych technologii.

Pliki cookies wykorzystywane są w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności, a także w celach analitycznych, marketingowych, oraz aby dostosować treści do Twoich preferencji i zainteresowań w tym także do wyświetlania spersonalizowanych treści (reklamowych) oraz do poprawnego działania strony internetowej. Warunki przechowywania lub dostępu do cookie możesz określić w Twojej przeglądarce.

Klikając „ZGADZAM SIĘ, CHCĘ PRZEJŚĆ DO STRONY” wyrażasz zgodę na stosowanie ciasteczek zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki oraz na dostosowanie treści na stronie naszego Sklepu do Twoich preferencji, a także w celach statystycznych i marketingowych, w tym do wyświetlania spersonalizowanych treści (reklamowych). Zgodę możesz wycofać w dowolnym momencie poprzez usunięcie plików cookies z przeglądarki z danego urządzenia końcowego.

Jeżeli klikniesz „NIE WYRAŻAM ZGODY” - nie będzie możliwe wejście na stronę Sklepu.

NIE WYRAŻAM ZGODY
ZGADZAM SIĘ, CHCĘ PRZEJŚĆ DO STRONY
pixelpixelpixelpixelpixel