Dodaj produkty podając kody
Model ESA - JAK-3 - budujemy model z pełnym kadłubem z EPP
Opis budowy modelu JAK-3 ESA na przykładzie modelu firmy LM-model.
Jest to pełno kadłubowy model, o rozpiętości 850 mm, dł. 740 mm wykonany z EPP.
W komplecie dostajemy
- pełny malowany kadłub
- malowane skrzydła ze wklejonym wzmocnieniem (niesklejone)
- malowany statecznik poziomy i pionowy
- elementy kabiny i osłon z EPP (malowane)
- drobne elementy do montażu
Trochę wyblakłe kolory
kadłub ma grubość 60 mm
tutaj po sklejeniu skrzydeł, następuje pierwsza przymiarka do wyglądu całości
Po wycięciu wnętrza kadłuba oraz wycięciu otworu w skrzydłach na serwo następuje sprawdzenie, czy pasuje i jest wystarczająco miejsca. Kadłub z racji swojej grubości nie wymaga wzmocnień z prętów węglowych. Po spasowaniu wszystkich elementów wnętrza dokleję wcześniej wycięte elementy kadłuba.
Zdjęcie mocowania serwa steru wysokości. Wydłubane wnętrze i wpasowane na wcisk serwo. Długą wykałaczką zrobiony został otwór w kadłubie do statecznika poziomego celem włożenia bowdena
W modelu tym całość wyposażenia można schować do kadłuba, przez co będzie on bardziej realistyczny, a dalej pozostanie modelem ESA dosyć odpornym na urazy.
Tutaj już z przyklejonymi statecznikami, została wklejona dźwignia łącząca lotki statecznika poziomego (dość ciężka z drutu 2 mm), statecznik poziomy oryginalnie posiadał wklejone wzmocnienie wzdłużne. Lotki statecznika chodzą bardzo blisko statecznika pionowego, boję się, że mogą w czasie lotu zahaczać (coś muszę z tym zrobić)
Zastanawiam się tylko jak najlepiej wmontować silnik, aby miał dobrą wentylacjie i aby był niewidoczny. Mam zamiar założyć śmigło z kołpakiem.
Dziś przyszedł czas na skończenie modelu Jak-3.
Praca była łatwa i bezproblemowa, wykorzystałem napęd z regulatorem z modelu Spitfire z GWSa (był po małej kraksie), od niego też jest kołpak.
Silnik typowy dzwonek i regulator ESC 20A