Model JAK-3 do lotów ESA z EPP

2019-09-22
Model JAK-3 do lotów ESA z EPP

Model JAK-3 do lotów ESA z EPP

W tym artykule złożymy model JAK 3 do lotów ESA z materiału EPP. Model został zakupiony bezpośrednio u producenta. Nie jest on tani, lecz zależało nam na modelu z pełnym kadłubem.

Jest to pełno kadłubowy model, o rozpiętości 850 mm, długości 740 mm wykonany z EPP.
W komplecie dostajemy:
- pełny malowany kadłub
- malowane skrzydła ze wklejonym wzmocnieniem (niesklejone)
- malowany statecznik poziomy i pionowy
- elementy kabiny i osłon z EPP (malowane)
- drobne elementy do montażu

Budujemy pełno kadłubowy model ESA

Kolory są trochę wyblakłe, jednak ogólnie wygląda dobrze.

Budujemy pełno kadłubowy model ESA 2

Kadłub ma grubość 60 mm.

Budujemy pełno kadłubowy model ESA 3

Tutaj po sklejeniu skrzydeł, następuje pierwsza przymiarka do wyglądu całości.

Budujemy pełno kadłubowy model ESA 4

Po wycięciu wnętrza kadłuba oraz wycięciu otworu w skrzydłach na serwo następuje sprawdzenie, czy pasuje i jest wystarczająco miejsca. Kadłub z racji swojej grubości nie wymaga wzmocnień z prętów węglowych. Po spasowaniu wszystkich elementów wnętrza dokleję wcześniej wycięte elementy kadłuba.

Budujemy pełno kadłubowy model ESA 5

Zdjęcie mocowania serwa steru wysokości. Wydłubane wnętrze i wpasowane na wcisk serwo. Długą wykałaczką zrobiony został otwór w kadłubie do statecznika poziomego celem włożenia bowdena.
W modelu tym całość wyposażenia można schować do kadłuba, przez co będzie on bardziej realistyczny, a dalej pozostanie modelem ESA dosyć odpornym na urazy.

Budujemy pełno kadłubowy model ESA 6

Tutaj już z przyklejonymi statecznikami, została wklejona dźwignia łącząca lotki statecznika poziomego (dość ciężka z drutu 2 mm), statecznik poziomy oryginalnie posiadał wklejone wzmocnienie wzdłużne. Lotki statecznika chodzą bardzo blisko statecznika pionowego, boję się, że mogą w czasie lotu zahaczać (coś muszę z tym zrobić).

Zastanawiam się tylko jak najlepiej wmontować silnik, aby miał dobrą wentylację i aby był niewidoczny. Mam zamiar założyć śmigło z kołpakiem. Silnik jeszcze nie wiem jaki.
Myślę, czy nie założyć lżejszy pakiet i słabszy silnik, czy dopakować mocy i zrobić ciężki model.

Dziś przyszedł czas na skończenie modelu Jak-3.

Praca była łatwa i bezproblemowa, napęd z regulatorem z modelu Spitfire z GWSa (był po małej kraksie), od niego też jest kołpak.

A tak wyglądają efekty pracy.

Budujemy pełno kadłubowy model ESA 7
Budujemy pełno kadłubowy model ESA 8
Budujemy pełno kadłubowy model ESA 9

Pokaż więcej wpisów z Wrzesień 2019
Podziel się swoim komentarzem z innymi
pixelpixelpixelpixelpixelpixel