Dodaj produkty podając kody
Dodaj plik CSV
Wpisz kody produktów, które chcesz zbiorczo dodać do koszyka (po przecinku, ze spacją lub od nowej linijki).
Powtórzenie wielokrotnie kodu, doda ten towar tyle razy ile razy występuje.
Model JAK-3 do lotów ESA z EPP
2019-09-22
Model JAK-3 do lotów ESA z EPP
W tym artykule złożymy model JAK 3 do lotów ESA z materiału EPP. Model został zakupiony bezpośrednio u producenta. Nie jest on tani, lecz zależało nam na modelu z pełnym kadłubem.
Jest to pełno kadłubowy model, o rozpiętości 850 mm, długości 740 mm wykonany z EPP.
W komplecie dostajemy:
- pełny malowany kadłub
- malowane skrzydła ze wklejonym wzmocnieniem (niesklejone)
- malowany statecznik poziomy i pionowy
- elementy kabiny i osłon z EPP (malowane)
- drobne elementy do montażu
Kolory są trochę wyblakłe, jednak ogólnie wygląda dobrze.
Kadłub ma grubość 60 mm.
Tutaj po sklejeniu skrzydeł, następuje pierwsza przymiarka do wyglądu całości.
Po wycięciu wnętrza kadłuba oraz wycięciu otworu w skrzydłach na serwo następuje sprawdzenie, czy pasuje i jest wystarczająco miejsca. Kadłub z racji swojej grubości nie wymaga wzmocnień z prętów węglowych. Po spasowaniu wszystkich elementów wnętrza dokleję wcześniej wycięte elementy kadłuba.
Zdjęcie mocowania serwa steru wysokości. Wydłubane wnętrze i wpasowane na wcisk serwo. Długą wykałaczką zrobiony został otwór w kadłubie do statecznika poziomego celem włożenia bowdena.
W modelu tym całość wyposażenia można schować do kadłuba, przez co będzie on bardziej realistyczny, a dalej pozostanie modelem ESA dosyć odpornym na urazy.
Tutaj już z przyklejonymi statecznikami, została wklejona dźwignia łącząca lotki statecznika poziomego (dość ciężka z drutu 2 mm), statecznik poziomy oryginalnie posiadał wklejone wzmocnienie wzdłużne. Lotki statecznika chodzą bardzo blisko statecznika pionowego, boję się, że mogą w czasie lotu zahaczać (coś muszę z tym zrobić).
Zastanawiam się tylko jak najlepiej wmontować silnik, aby miał dobrą wentylację i aby był niewidoczny. Mam zamiar założyć śmigło z kołpakiem. Silnik jeszcze nie wiem jaki.
Myślę, czy nie założyć lżejszy pakiet i słabszy silnik, czy dopakować mocy i zrobić ciężki model.
Dziś przyszedł czas na skończenie modelu Jak-3.
Praca była łatwa i bezproblemowa, napęd z regulatorem z modelu Spitfire z GWSa (był po małej kraksie), od niego też jest kołpak.
A tak wyglądają efekty pracy.
Jest to pełno kadłubowy model, o rozpiętości 850 mm, długości 740 mm wykonany z EPP.
W komplecie dostajemy:
- pełny malowany kadłub
- malowane skrzydła ze wklejonym wzmocnieniem (niesklejone)
- malowany statecznik poziomy i pionowy
- elementy kabiny i osłon z EPP (malowane)
- drobne elementy do montażu
Kolory są trochę wyblakłe, jednak ogólnie wygląda dobrze.
Kadłub ma grubość 60 mm.
Tutaj po sklejeniu skrzydeł, następuje pierwsza przymiarka do wyglądu całości.
Po wycięciu wnętrza kadłuba oraz wycięciu otworu w skrzydłach na serwo następuje sprawdzenie, czy pasuje i jest wystarczająco miejsca. Kadłub z racji swojej grubości nie wymaga wzmocnień z prętów węglowych. Po spasowaniu wszystkich elementów wnętrza dokleję wcześniej wycięte elementy kadłuba.
Zdjęcie mocowania serwa steru wysokości. Wydłubane wnętrze i wpasowane na wcisk serwo. Długą wykałaczką zrobiony został otwór w kadłubie do statecznika poziomego celem włożenia bowdena.
W modelu tym całość wyposażenia można schować do kadłuba, przez co będzie on bardziej realistyczny, a dalej pozostanie modelem ESA dosyć odpornym na urazy.
Tutaj już z przyklejonymi statecznikami, została wklejona dźwignia łącząca lotki statecznika poziomego (dość ciężka z drutu 2 mm), statecznik poziomy oryginalnie posiadał wklejone wzmocnienie wzdłużne. Lotki statecznika chodzą bardzo blisko statecznika pionowego, boję się, że mogą w czasie lotu zahaczać (coś muszę z tym zrobić).
Zastanawiam się tylko jak najlepiej wmontować silnik, aby miał dobrą wentylację i aby był niewidoczny. Mam zamiar założyć śmigło z kołpakiem. Silnik jeszcze nie wiem jaki.
Myślę, czy nie założyć lżejszy pakiet i słabszy silnik, czy dopakować mocy i zrobić ciężki model.
Dziś przyszedł czas na skończenie modelu Jak-3.
Praca była łatwa i bezproblemowa, napęd z regulatorem z modelu Spitfire z GWSa (był po małej kraksie), od niego też jest kołpak.
A tak wyglądają efekty pracy.
Pokaż więcej wpisów z
Wrzesień 2019
Podziel się swoim komentarzem z innymi