- arduino uno
- Pad razem z odbiornikiem
- serwo
- dioda RGB
- 2 silniki + 2 koła
- diody czerwone
- diody pomarańczowe
- diody białe
- buzer
- 2 koła sztywne
- balsa
- sterownik silników l298
Do sterowania samochodzikiem posłużyłem się joystickiem od playstation. Jedna gałka odpowiada sterowania prędkością silników, druga służy do skręcania. Dzięki takiemu rozwiązaniu samochód potrafi skręcać w prawo lub w lewo z maksymalną prędkością. Dodatkowo przy skręcaniu świeci się dioda, która przypomina kierunkowskaz w prawdziwym samochodzie. również kiedy samochód stoi świecą się światła stopu, kiedy cofa - światło wsteczne. Przy wciśnięciu odpowiedniego guzika w padzie, zapalają się światła przednie. Jako klakson użyłem buzer. Na spodzie samochodu znajduje się dioda RGB, która w tym przypadku może przyjąć jeden z 9 kolorów i efektownie podświetla podłoże. Do skręcania użyłem serwo, które dostosowuje się do położenia gałki joysticka. Do serwa przymocowałem oś, do której przykręcone są dwa silniki. Dzięki takiemu rozwiązaniu samochód nie musi być sterowany przez kierunek obrotów silników.
Karoseria powstała z wycięcia balsy. Jest ona lekka, łatwa do cięcia i klejenia. Można w prosty sposób wywiercić otwory na diody, wyciąć odpowiednie dziury na wyjścia z Arduino, co pozwoliło mi na wprowadzanie poprawek w kodzie w dowolnym momencie. Balsę okleiłem samoprzylepnym materiałem, aby bardziej przypominał samochód - konkretniej pick-up. Zarówno arduino jak i sterownik przykręciłem do podwozia samochodu, aby w czasie jazdy nic się nie przemieszczało i przypadkowo nie rozłączyło.
Podsumowując, samochodzik sterowany bezprzewodowo to prosty projekt, który może być waszym pierwszym projektem stworzonym na Arduino. Pozwala nauczyć się sterować silnikami, serwem, diodami, czyli wszystkim, co jest niezbędne na początku zabawy z mikrokontrolerami tego typu. Polecam każdemu stworzyć coś takiego :)