Czego potrzebujemy:
- Arduino
- Serwomechanizm (dla stabilności układu proponuję podłączyć przy pomocy dodatkowego zasilania razem ze stabilizatorem napięcia i kondensatorami filtrującymi)
- Wyświetlacz, w naszym przypadku jest to 4 × 20, może być również 2 × 16, podłączony przez I2C.
- Płytka stykowa
- Zworki
Projekt zawiera interfejs wprowadzania hasła przy pomocy klawiatury membranowej, który jest wyświetlany na wyświetlaczu 4 × 20. Hasło jest ustawiane w kodzie programu. Serwo jest naszym zamkiem, które przy poprawnym wprowadzeniu hasła, gdy chcemy otworzyć zamek, zmienia swój kąt o 90 stopni. W przypadku, kiedy nasz sejf jest otwarty i wprowadzimy hasło ponownie, położenie serwa zmieni się o 90 stopni w odwrotnym kierunku, czyli wróci do pozycji początkowej. Na wyświetlaczu zostają wyświetlane komunikaty typu "Sejf zamknięty", "Sejf otwarty" lub "Złe hasło". Możemy to wszystko zmieniać i edytować na własne potrzeby w kodzie programu. Projekt można rozbudować na wiele różnych sposobów, np. dodając czytnik kart i w ten sposób otwierać nasz zamek, dodać czujniki ruchu/ kontaktrony i stworzyć np. prosty alarm. By ułatwić i zachęcić do rozwoju tego projektu zamieszczam poniżej swój kod programu, który może pomóc przy korzystaniu ze wpisywania hasła, wyświetlaniu komunikatów itp.
Schemat podłączenia: