Dodaj produkty podając kody
- Śmigło ABC-Power 9x5 - orange
- Idealne **śmigło do modeli samolotów elektrycznych**. **Wytrzymałe**, z wkładkami redukcyjnymi, pasuje na piasty do 6mm. Zmniejsza hałas i efekty flatera.
Śmigło ABC-Power 9x5 - orange - uniwersalne śmigło 9050
Uniwersalne śmigło do modeli samolotów elektrycznych (odpowiednik GWS) w wersji z poszerzaną obsadą śmigła oraz wkładkami redukcyjnymi.
Cechy śmigła:
- Profil śmigła specjalnie przygotowany do stosowania w samolotach elektrycznych
- Śmigła bardzo dobrze sprawdzają się w modelach ESA
- Średnica otworu 6mm - Możliwość zamontowania na grubej piaście silnika - 6mm
- Końcówka smigła zakończona łukiem dla zmniejszenia efektów flatera oraz hałasu
- Śmigła te posiadają dużą odporność na złamania
- Obsadzenie śmigła posiada powiększoną średnica dla zwiększenia wytrzymałości oraz możliwości montażu na duże średnice piast - do 6mm
- Niski poziom hałasu
- Średnica otworu obsadzenia śmigła: 6/9mm
- Srednica zewnetrzna obsady smigła: 12,2mm
- Grubość stopki: 10 mm
- W zestawie wkładki na 3/3,3/4/5/6 mm
Wiedza techniczna o smigłach - zobacz więcej...
Oznaczanie kierunku obrotów śmigła (słowa kluczowe CW, CCW, Pusher, R, Pchające, Ciągnące)
Aby to zrozumieć należy wrócić do historii lotnictwa. Na początku lotnictwa były samoloty i od nich zaczyna się historia śmigła lotniczego (nie było wtedy śmigłowców a tym bardziej dronów).
Wtedy też uzgodniono żeby opisywać samolot i jego elementy (w tym śmigło) z pozycji pilota siedzącego w kabinie samolotu. I wtedy to ustalono ze "prawe skrzydło" to to z prawej strony pilota, lewe skrzydło z lewej itp. I wtedy też ustalono że normalnie śmigło kręci się w prawo patrząc z pozycji pilota w kabinie (a nie mechanika z przodu samolotu). Czyli patrząc z przodu samolotu normalne (prawe, R, REGULAR lub ciągnące) śmigło kręci się w lewo (przeciwnie do wskazówek zegara).
Przykładowe śmigła samolotowe prawe
I tak było długo, generalnie nikt nie robił śmigieł które kręciły się w lewo (patrząc z kabiny pilota). Do czasu gdy pojawiły się samoloty wielosilnikowe. Wtedy też wyszła potrzeba budowania śmigieł lewych. Po co tak robiono, ano po to aby skompensować działania sił odśmigłowych. Po prostu samolot wielosilnikowy ze śmigłami które obracały się w różne strony był bardziej stabilny w locie (nie było tendencji do skręcania modelu w stronę odśmigłową). Wtedy to pojawiły się śmigła lewe (P, Pusher, Pchające) (czyli prawe patrząc z przodu samolotu)
Przykładowe śmigła lewe (P, Pusher, Pchające)
Czyli reasumując.
- Podstawowe śmigło lotnicze jest to takie które kręci się w prawo (patrząc z kabiny pilota). Śmigła takie nie posiadały żadnych dodatkowych oznaczeń kierunku obrotu.
- Później pojawiły się śmigła lewe (patrząc z kabiny pilota) i one posiadały już oznaczenie zamiennie (lewe, P, Pusher, Pchające itp)
A teraz drony i multicoptery:
Ale oto nastała era wielowirnikowców (drony, quadrocoptery, hexacoptery itp). I wtedy wszystko zaczęło się mylić i każdy się gubił. Bo jeżeli nigdy wcześniej nie budował samolotów to nie wiedział że na kierunek obrotu śmigła patrzy się od tyłu śmigła. I wtedy też powstał nowy nurt oznaczania śmigieł który opisywał kierunek obrotu śmigła patrząc na nie od góry (tak jak to robił każdy "droniarz". I dla nich śmigło lewe było prawym CW (Clockwise - zgodnie ze wskazówkami zegara) a śmigło prawe było lewym CCW (CounterClockwise - przeciwnie do wskazówek zegara)
Opinie o Śmigło ABC-Power 9x5 - orange - śmigło 9050 z wkładką redukcyjną
w naszym programie lojalnościowym.